1. januari innovatie

EDWIN VAN DE VEN

Hoe doede gij da?

Een nieuwe, frisse start. Menig ondernemer neemt zich aan het begin van het jaar voor dat het dit jaar anders moet. En hij of zij bedoelt dan natuurlijk beter. Voor sommigen betekent dat veel beter, terwijl anderen tevreden zijn als ze een kleine groei kunnen laten zien. maar het is ondernemers eigen dat zelfs in economisch mindere tijden toch kansen zien. En dan helpt het als je innovatief bent. Als je je onderscheidt in de markt door vernieuwend te zijn. Creativiteit is daarbij een belangrijke kwaliteit die je als ondernemer ten toon moet spreiden, maar ook lef is een niet te onderschatten factor. Durven en doen. Dat is de boodschap die als een rode draad door deze editie van Brabant Breed loopt. Hebben we jarenlang op de winkel kunnen passen toen het (te) goed ging en op de winkel moeten passen toen het minder ging, het is tijd om weer ambitie te tonen. 

Ambitie die je moet tonen om in de nieuwe economie, die ontegenzeggelijk is ontstaan, succesvol te kunnen zijn en/of te blijven. Succes dat, zo leert ons onze covergast Maarten Steinbuch, nog een belangrijke pijler kent. En dat is samenwerking. Je moet kunnen delen om te kunnen vermenigvuldigen. En laat Brabant, en in het bijzonder, de Brainport Regio nu het voorbeeld zijn van hoe dat moet. ‘Hoe doede gij da? Kende mij da ok leren? Dan leer ik jou wa ik wit.’ Typisch Brabants en vrij vertaald voor de rest van Nederland: deel kennis, leer van elkaar en wordt er allebei beter van. Die boodschap wil ik u als lezer van Brabant Breed meegeven voor 2015. Dan wordt het vast en zeker een mooi jaar.

Edwin van de Ven
Brabant Breed
www.brabantbreed.nl

 

<< Terug